Forfatter: Annie Hansen
Opprettelsesdato: 5 April 2021
Oppdater Dato: 26 Juni 2024
Anonim
How to Approach Girls (works EVERY time)
Video: How to Approach Girls (works EVERY time)

Innhold

Å reise er høyt på prioriteringslisten for stort sett alle tusenårige i disse dager. Faktisk fant en Airbnb-studie at millennials er mer interessert i å bruke penger på opplevelser enn å eie et hjem. Soloreiser er også på vei oppover. En MMGYGlobal -undersøkelse blant 2300 amerikanske voksne avslørte at 37 prosent av tusenårene hadde til hensikt å ta minst én fritidstur alene i løpet av de neste seks månedene.

Det er ingen overraskelse at aktive kvinner også kommer inn på handlingen. "Mer enn en fjerdedel av alle reisende på våre aktive ferier deltok solo," sier Cynthia Dunbar, daglig leder for REI Adventures. "[Og ut] av alle våre enslige reisende er 66 prosent kvinner."

Det er derfor merkevaren bestilte en nasjonal studie for å virkelig finne ut kvinners engasjement i turverdenen. (Og selskaper produserte til slutt turutstyr spesielt for kvinner.) De fant at mer enn 85 prosent av alle de spurte kvinnene mener at friluftslivet positivt påvirker mental helse, fysisk helse, lykke og generelt velvære, og 70 prosent rapporterer at det å være utendørs er befriende. (Statistikk som jeg er helt enig i.) De oppdaget også at 73 prosent av kvinnene skulle ønske de kunne tilbringe mer tid – til og med bare en time utendørs.

Jeg, for det første, er en av disse kvinnene. Når du bor i New York City, er det vanskelig å snike seg vekk fra betongjungelen - eller til og med kontoret - for å ta inn et friskt pust som ikke er fylt med smog og andre lungeødeleggende forurensninger. Slik fant jeg ut at jeg så på REIs nettsted i utgangspunktet. Da jeg hørte at de hadde lansert mer enn 1000 arrangementer for å få kvinner utenfor, tenkte jeg at de ville ha det noe opp i smuget mitt. Og jeg hadde rett: Mellom hundrevis av friluftsskoleklasser og tre REI Outessa-retreats-oppslukende, tre dagers eventyr kun for kvinner-innså jeg at jeg hadde mange alternativer å velge mellom.

Men egentlig ønsket jeg noe mer intens enn en tre-dagers ferie. For å være ærlig, var det mange ting i livet som var i veien for min generelle lykke, og jeg trengte noe som virkelig ville tilby en tilbakestilling. Så jeg gikk til REI Adventures -siden og tenkte at en av de 19 nye verdensomspennende turene mine ville få øye på meg. Mer enn én gjorde det, men til syvende og sist var det ikke en tradisjonell eventyrreise som lokket meg inn. I stedet var det den første reisen som kun var for kvinner i Hellas. Ikke bare ville jeg vandre gjennom øyene Tinos, Naxos og Insta-perfekte Santorini, på en episk 10-dagers fottur sammen med en REI Adventures guide, men jeg ville være sammen med andre kvinner som også elsket å nyte ferskt fjell luft så mye som jeg gjorde.

Det er i hvert fall den jeg håpet disse kvinnene var. Men hva jeg visste-disse menneskene var helt fremmede, og å melde meg på solo betydde at jeg ville gi opp krykka for å ha en venn eller en annen person å sosialisere med hvis ting ble vanskelig. Jeg visste ikke om noen andre trivdes med følelsen som renner gjennom deg når musklene dine brenner og du nesten er på slutten av en tøff stigning når du vet det er episke utsikter som venter på toppen. Ville de synes meg irriterende for å ville presse gjennom smerten, eller bli med meg i bølgen til toppen? I tillegg er jeg naturlig nok en introvert-en som desperat trenger alenetid for å lade opp. Ville det å stikke av meg fra gruppen for et stille meditasjonsøyeblikk være støtende? Eller akseptert som en del av normen?

Alle disse spørsmålene svirret gjennom hodet mitt mens jeg svevet over registreringsknappen, men så fikk jeg et kjapt spark i buksa av, selvfølgelig, et sitat jeg så på Instagram. Den sa: "Til enhver tid har vi to alternativer: Å gå fremover i vekst eller å gå tilbake i sikkerhet." Enkelt, sikkert, men det slo til. Jeg innså at det på slutten av dagen var mer sannsynlig at jeg ville komme overens med disse kvinnene enn ikke, at vi ville knytte bånd mens vi krysset stier og nyter naturen, og at vi ville ha en opplevelse som fikk oss faktisk til å ønske å være venner lenge etter at eventyret vårt var over.

Så til slutt gjorde jeg som Shonda Rhimes og sa «ja». Og da jeg gikk på en fergebåt i Athen for å begynne turen, pustet inn den friske, salte luften i Egeerhavet, gledet meg bekymringen for at dette var alt annet enn en ekstraordinær tur. Da jeg satte meg på flyet mitt tilbake til New York City, hadde jeg lært mye om meg selv, om fotturer gjennom Hellas og om å være glad mens jeg var omgitt av totalt fremmede. Dette var mine største takeaways.

Kvinner er slemme turgåere. I REI -studien jeg leste før turen, snakket kvinner mye om å elske utendørs. Men 63 prosent av dem innrømmet også at de ikke kunne tenke seg et utendørs kvinnelig forbilde, og 6 av 10 kvinner sa at menns interesser i friluftsliv blir tatt mer alvorlig enn kvinners. Selv om disse funnene ikke er så overraskende, synes jeg det er totalt tull. En av kvinnene på turen var et levende bevis på hvor fantastiske kvinner det er ute-da hun først meldte seg på denne turen, satte hun seg et mål om å gå ned 110 kilo på seks måneder. Det er et stort mål på en hvilken som helst standard, men det var det hun trengte å gjøre for å være i god nok helse for å klare det oppover fjellet vi skulle ta tak i. Og gjett hva? Hun gjorde det helt. Da hun presset opp Mount Zeus (eller Zas, som grekerne sier), en nesten 4 mil lang tur opp på den høyeste toppen i Kykladene, var det den jeg så mest opp til. Fjellene har en måte å være veldig ydmykende på, og selv om fotturer er en ganske enkel aktivitet - den ene foten foran den andre, liker jeg å si - det kan lett sparke deg hvis du lar det. Denne kvinnen nektet å la det skje, og hun er bare en av mange kvinner som beviser det der er rollemodeller i villmarken. (Vil du ha mer inspirasjon? Disse kvinnene endrer ansiktet til turindustrien, og denne kvinnen satte verdensrekord for eventyr over hele verden.)

Å reise alene betyr ikke å være alene. Soloreiser har mange fordeler-som å gjøre akkurat det du vil, når du vil, til å begynne med-men å dra ut på en tur alene og deretter møte en gruppe fremmede er akkurat det jeg, og mange av kvinnene på dette tur, nødvendig. Vi var alle der av forskjellige årsaker, enten det var jobb-, forholds- eller familierelatert, og fotturer med fremmede tillot oss alle å åpne opp og fortelle våre personlige historier på en måte vi ikke hadde klart å gjøre med venner eller, vel, hvis vi gikk på tur alene. Mens vi vandret nesten 7 mil langs kalderaen på Santorini, skjedde det nesten en følelsesmessig rensing. Mange av oss var slitne etter de tre foregående dagene med fotturer, og satte oss i en sårbar sinnstilstand som virkelig gravde inn i de følelsesmessige byrdene mange av oss hadde i livene våre hjemme. Men det å være sammen med nye venner var en påminnelse om at vi ikke behøvde å bære disse kampene alene, og det tillot oss til og med å se situasjonene våre fra et annet perspektiv, gitt at vi igjen var totalt fremmede. Da solen gikk ned, nådde vi seks inngangen til landsbyen Oia (uttales ee-yah, BTW) og vi så stille når lysene på hoteller, hjem og restauranter flimret videre. Det var et stille øyeblikk av ro, og da jeg sto der og suget alt inn, skjønte jeg at hvis jeg ikke hadde vært sammen med disse damene, kan jeg ha vært for mye i mitt eget hode til å stoppe opp og sette pris på skjønnheten som var riktig foran meg.

Menn trenger ikke å bli invitert. Jeg er helt for et totalt inkluderende turmiljø, for fjellene bryr seg egentlig ikke om hvilket kjønn du har. Men denne turen hjalp meg å innse hvor fordelaktig det kan være å være sammen med bare kvinner. På mange deler av turen, som da vi tok en matlagingskurs i middelhavsområdet fra en lokal kokk på øya Tinos, eller da vi ble avviklet på en 7,5 mil lang fottur gjennom øyas landsbyer – mange interne vitser, oppmuntrende ord og bekymringsløse holdninger ble kastet blant gruppen. Guiden vår, Sylvia, la til og med merke til forskjellen, siden hun har ledet grupper i mange år. Mange ganger handler menn om treningsaspektet ved en fottur, fortalte hun meg, og de er her for å komme til toppen av fjellet, og det er det. Kvinner kan også være slik-jeg ville absolutt presse mine fysiske grenser på denne turen-men de er også mer åpne for å få kontakt med de andre i gruppen, sosialisere med lokalbefolkningen og bare gå med strømmen når ting ikke gjør det går ikke etter planen. Det sørget for en mer avslappende, åpen og innbydende tur - og guttesladderen og sexvitsene som gikk ned, skadet heller ikke. (Hei, vi er mennesker.)

Ensomhet er bra for deg. Da jeg dro ut på denne turen, var det ikke å være ensom noe som slo meg en gang en gang. Jeg er ganske flink til å møte nye mennesker og hjelpe alle til å føle seg komfortable med hverandre (og du kan satse på at jeg er den første som tar en vits på egen bekostning). Så jeg ble ganske overrasket da jeg, omtrent halvveis i turen, fant at jeg virkelig savnet hjem. Det hadde ingenting å gjøre med hvor jeg var-severdighetene vi så, mennesker vi møtte og ting vi gjorde var helt fantastiske-men heller med det jeg hadde etterlatt. Som jeg sa, sto det mange stressorer på vei hjem, og jeg skjønte at selv om jeg desperat ønsket en flukt da jeg bestilte denne turen, følte jeg meg dårlig om å la disse kampene ligge på mannen min som hadde blitt igjen.

Men så avslørte gruppen min Mount Zas, og en følelse av ro skyllet over meg-spesielt når to sommerfugler av alle menneskene på toppen av fjellet fant veien til meg og lekte hvile på hatten min. Og på vei ned fant gruppen min et tilbaketrukket område som var et lite stykke unna stien-et sted som akkurat var stort nok til at vi alle kunne passe. Vi satte oss ned og i bare noen få minutter satt vi i en guidet meditasjon ledet av en av turdeltakerne som tilfeldigvis var en yogainstruktør. Å gjøre det hjalp meg med å være komfortabel med ubehagelige følelser – først og fremst skyld og bekymring – og tillot meg å fokusere på nåtiden igjen. Lydene, luktene og følelsene bidro til å bringe meg tilbake til senteret mitt, og det var da jeg skjønte at det ikke var noe jeg kunne gjøre med tingene som skjedde hjemme. Det var en grunn til at jeg trengte denne turen for øyeblikket. Uten den meditasjonen – og uten den første smerten av ensomhet – er jeg ikke sikker på at jeg noen gang ville ha nådd disse øyeblikkene med fred.

Anmeldelse for

Annonse

Populær

Ankelbytte - utflod

Du ble operert for å er tatte det kadede ankelleddet med et kun tig ledd. Denne artikkelen forteller deg hvordan du kal ta vare på deg elv når du går hjem fra ykehu et.Du hadde en ...
Finmotorisk kontroll

Finmotori k kontroll er koordinering av mu kler, bein og nerver for å produ ere må, nøyaktige bevegel er. Et ek empel på finmotori k kontroll er å plukke opp et lite element m...