Forfatter: Robert White
Opprettelsesdato: 6 August 2021
Oppdater Dato: 20 Juni 2024
Anonim
Trening for en halvmaraton var en av de mest minneverdige delene av min bryllupsreise - Livsstil

Innhold

Når folk flest tenker bryllupsreise, de tenker vanligvis ikke på fitness. Etter dille å planlegge et bryllup, har du en måte å høres så mye mer strålende ut på å ligge på en sjeselong med en kald cocktail i hånden halvveis rundt kloden. (Relatert: Slik bruker du ferien til å** faktisk * slappe av)

Men trening er en stor stressavlastning for meg, så da mannen min Christo og jeg planla bryllupsreisen til Italia, visste jeg at noen par joggesko ville komme seg inn i kofferten min. De ville hjelpe meg med å slippe unna jetlag og holde angsten i sjakk. Jeg visste imidlertid at uansett hvor mye jeg sa til meg selv, ville jeg trene, to uker med rødvin og pizza, de vindfulle veiene ved Italias Amalfikysten (les: helt sikkert ikke løpervennlig), og mindre enn strålende hotelltreningssentre kan lett holde meg fra trening.

Så meldte jeg meg på et halvmaraton som fant sted seks dager etter bryllupsreisen. Nå er jeg ikke en stor målsetter, men å melde meg på et halvmaraton i Boston Athletic Association, et løp jeg alltid har ønsket å gjøre - med en av mine beste venner virket som en god utfordring.

Bryllupsreisen

Jeg traff hotellets tredemølle for å løpe tre og en halv mil vår første dag i Italia. Jeg ville sannsynligvis ha gjort det enten jeg kjørte løpet eller ikke (cardio hjelper til med å lette jetlag). Men de neste to øktene - raske og en halv kilometer med noen vekter om morgenen før vi dro ut for en hel dag med sightseeing - ville definitivt ikke ha skjedd.

Faktisk skjedde en av de mest definerende delene av bryllupsreisen vår 100 prosent på grunn av dette løpet. På vår andre dag i Toscana, Italias vinregion, våknet vi på en nydelig liten seng og frokost kalt L'Olmo, like utenfor renessanselandsbyen Pienza. Vi spiste frokost i nærheten av hotellets evighetsbasseng, som med utsikt over miles av bølgende grønne åser og vingårder og omgitt av barnesenger prydet med hvite gardiner, så ut som noe fra drømmene dine. Temperaturen var perfekt. Solen var ute. Vi kunne ha sittet der hele dagen med Aperol spritzer uten å klage i verden.

Men jeg hadde 10 mil å løpe. Kvelden før (riktignok etter noen glass vin) hadde jeg kartlagt hva som så ut til å være nær den avstanden. Christo hadde sagt ja til å sykle sammen med meg på en av eiendommens utleie terrengsykler. (Det hjelper at han også er college-tennistrener, så han er alltid klar for en treningsøkt.) Da vi fortalte andre bryllupsreise som bodde på hotellet vårt om planen vår, virket de … overrasket. Et par sa at de ikke engang pakket joggeskoene. En annen fortalte oss at de ga opp treningen under turen. (Ingen skam, alle er forskjellige!)

Christo og jeg skjønte at på toppen av min sniking i en siste langtur, ville en lang sykkeltur være en annen måte å gjøre oss kjent med området og se vinlandet til fots.

Det var fantastisk.

I timevis løp jeg, og Christo syklet langs grusveier kantet av Toscanas ikoniske sypresser og stoppet for fotoops. Vi tok oss forbi gårdsstander og vingårder og lokale restauranter. Vi plukket druer. Jeg løp opp og ned for travlere, kupert veier som forbinder middelalderbyer omgitt av festninger. Han fløy nedover høyer på to hjul. Hvert par minutter åpnes svingene til fryktinngytende marker med vingårder og beite. Det var Toscana du leser om og ser i luftbildene til filmer og magasinforsider.

Og selv om jeg feilberegnet avstanden til utflukten vår-endte vi med å løpe og sykle omtrent 12 miles-vi avsluttet i en åsside der vi fant et hull-i-veggen lunsjsted for smørbrød og italiensk øl.

Etter det vinlandet-nesten-halvdelen løp jeg ikke før vi kom til et hvitkalket hotell kalt Casa Angelina, bygget inn i en klippe på Amalfikysten. Det var noen dager senere og mot slutten av turen. Da jeg visste at jeg ikke kunne gå for mange dager uten å banke fortau, tvang jeg meg ut av sengen før solen en morgen for å løpe 45 minutter på tredemølle-som bare tilfeldigvis hadde utsikt over Tyrrenhavet, drømmende Positano og øya Capri i det fjerne. Det føltes bra. Jeg satte meg til frokost og følte meg fullført og energisk.

Halvmaraton

Ikke misforstå, løpet var fortsatt vanskelig. Delvis er det fordi banen er notorisk kupert gjennom Bostons parksystem, Emerald Necklace. Været var også den muggy-meets-cloudy slags varme der du på den ene siden er glad for at solen ikke skinner, men på den andre siden føler du at du er i et dampbad. Men for det meste var det vanskelig fordi den jet-laggy-følelsen fortsatt ble liggende.

Heldigvis, på kilometer 11, begynte det å strømme inn en velkommen nedkjøling etter et varmt løp. Og da vi krysset målstreken (bare noen få minutter etter to timers markering!), Visste jeg at løpet hadde vært den perfekte motgiften mot jetlag og en fin måte å holde treningen på. Det hjalp også med å lage en vellykket bryllupsreise full av leting og aktivitet og moro. (Relatert: Nøyaktig hva du skal gjøre og ikke gjøre etter å ha løpt en halvmaraton)

Hvis jeg ikke hadde planlagt halvdelen, er jeg sikker på at jeg hadde sneket meg inn en trening på bryllupsreisen, men jeg ville definitivt ikke ha hatt noe å se frem til, noe å jobbe mot og noe å være stolt av når de etter bryllupet, etter bryllupsreisen hvordan-skjedde-alt-så-raskt? følelser snek seg opp.

Viktigst av alt, jeg ville absolutt ikke ha gjort den 12 kilometer lange turen rundt det toskanske landskapet den dagen. Den dagen er en som vi har mimret om noen få dager, og tenker tilbake på severdighetene og lydene og energiminnene som er mer verdifulle enn medaljen.

Anmeldelse for

Annonse

Vi Anbefaler Deg

Mastruz (herb-de-santa-maria): hva den er til og hvordan du bruker

Ma truz er en medi in k plante, og å kjent om anta maria urt eller mek ikan k te, om er mye brukt i tradi jonell medi in for å behandle tarmorm, dårlig fordøyel e og for å tyr...
Neonatal ICU: hvorfor babyen kan trenge å bli innlagt på sykehus

Neonatal ICU er et ykehu miljø forberedt på å motta babyer født før 37 uker vanger kap, med lav vekt eller om har et problem om kan for tyrre dere utvikling, for ek empel hjer...